Tuesday 2 July 2013

Mini Muffin Oren Chockelat chip




Ini pun makanan yang di bawa balik kampung untuk perkahwinan iman foad. Ye le tak boleh balik awal untuk rewang jadi kena le bawa makanan ke or apa apa aje untuk saudara mara yang datang. Ini memang dah jadi tradisi  orang melayu especially yang kat kampung. kalau di bandar lain sikit sebab semuanya dah di outsource kan.

Aku lebih suka cara di kampung. Suasananya meriah dan siratulrahim lagi erat.  Tapi apa nak buat kalau duduk di bandar susah sikit. Niat hati memang nak buat macam di kampung tapi keadaan di bandar tak membolehkan. Ye le duduk jauh dari adik beradik dan saudara-mara, rumah pulak kecil dan jiran-jiran semua sibuk bekerja. Kawasan pulak tu memang le sempit. Jadi tak de pilihan . Kena buat kat dewan dan pakai katering. Memang itu yang akan ku buat untuk perkahwinan nadhirah dan hiadyah. Aku berdoa semuga Allah mempermudahkan segala urusanku untuk mendirikan 2 masjid sekali gus. Amin. Amin Ya Rabbal Alamin.

Ini Mini muffin oren chocklat chip. Sebenar aku cuma guna pre-mix Vanilla Muffin.  Kebetulan masa nak beli bahan nak buat muffin terjumpa pulak berbagai flavor muffin yang siap sedia (pre-mix). Ada chocklat, kiwi, strawberry dan vanilla. Fikir punya fikir beli vanilla flavor. Murah dan mudah. Balik rumah campur telor, air, minyak jagung, sunquick, parutan kulit limau dan chokelat chip. Gaul2, masukan ke acuan muffin dan bakar. Mula-mula nak hias muffin cantik-cantik tapi bila angin malas datang jadi le muffin bogel aje...




No comments:

Post a Comment